Human-Computer Interaction and Virtual Reality
Description
The aim of this area is the design, development and evaluation of new interactive systems, particularly those related to mixed reality. DIANA has a professional laboratory of immersive virtual reality and specific instrumentation for data acquisition of psychophysiological signals. Two teams work in this area:
Keywords: Human-Machine Interaction, Natural Interaction, Haptics, 3D Graphics Computer, Virtual Reality, Mixed Reality, Brain-Computer Interaction, TIC Tools applied to Engineering Education
Interacción Persona Máquina se dedica al diseño, desarrollo y evaluación de nuevos sistemas interactivos, en especial los relacionados con realidad mezclada. DIANA dispone de un laboratorio profesional de realidad virtual inmersiva y de instrumentación específica de adquisición de señales psicofisiológicas. En esta línea trabajan dos equipos:
Palabras clave: Interacción Persona Máquina, Interacción Natural, Interfaces hápticos, Computación Gráfica 3D, Realidad Virtual, Realidad Mezclada, Interacción Cerebro Computador, Herramientas TIC aplicadas a la Docencia en la Ingeniería.
Members
- Alonso Calero, Jose María
- Arrebola Pérez, Fabián
- Cano García, José Manuel
- Díaz Estrella, Antonio
- González Parada, Eva
- Martín González, Pablo
- Molina-Tanco, Luis
- Palomo Torrero, Mario
- Pardo Lara, Pedro J.
- Reyes-Lecuona, Arcadio
- Ron Angevín, Ricardo
- de la Rubia Cuestas, Ernesto J.
- Vizcaíno Martín, Fco. Javier
- Montalvo Gallego, Blanca
- Linares Pedrero, Agustín
- Marín Clavijo, Jesús
- Cuevas-Rodríguez, María
- González Toledo, Daniel
Publications
-
() (2019). Speech-in-noise performances in virtual cocktail party using different non-individual Head Related Transfer Functions. In 23rd International Congress on Acoustics, ICA2019, pages 2158-2159. [More]
-
() (2019). The 3D Tune-In Toolkit: A C++ library for binaural spatialisation, and hearing loss / hearing aids emulation. In 23rd International Congress on Acoustics, ICA2019. Aachen. [More]
-
() (2019). The 3D Tune-In Toolkit VST Binaural Audio Plugin. In Audio Engineering Society Conference: 2019 AES International Conference on Immersive and Interactive Audio. [More]
-
() (2019). PLUGGY3D. Augmented Reality for cultural heritage. In Proceedings of the 16th Annual EuroVR Conference - 2019, pages 103-106. Tallinn, Estonia. [More]
-
Interacción 3D y Realidad Virtual en la Universidad de Málaga. Presentación del grupo 3DI-DIANA. (2020). Interaccion - Revista Digital de AIPO, , 85-88. [More]
Projects